Volkswagen Phaeton (D1) 3.2 V6 241pk (2002 - 2016)

Quattra Tuning biedt voor uw Volkswagen Phaeton 3.2 V6 met 241 pk meerdere vormen van chiptuning aan. Zowel stage 1 chiptuning waarbij uw vermogen stijgt tot 257pk en 340nm koppel, als opvolgende stages waarmee uw motorvermogen tot maximaal 268pk en 345nm stijgt.

Producten

Stage 1 Tuning

Chiptuning is het aanpassen van de originele software van het motormanagement. Het is de meest eenvoudige vorm van het tunen van de motor.

De motormanagementcomputer, ECU, berekent o.a. het ontstekingstijdstip, de inspuiting en bij turbo-motoren de turbodruk. Deze gegevens zijn opgeslagen in een chip/EPROM. Bij het tunen worden de gegevens (kenvelden) aangepast om bijvoorbeeld een hogere turbodruk te verkrijgen. Hierop worden de o.a. de brandstofhoeveelheid en het ontstekingstijdstip geoptimaliseerd. Hierdoor ontstaat een hoger koppel en vermogen. Het aangepaste programma wordt opnieuw opgeslagen in de ECU. Het programmeren kan door het vervangen van de chip/EPROM of het overschrijven van de chip, bijvoorbeeld d.m.v. OBD-tuning.

Chip tuning op maat

Alle software tuning is op standaard auto’s ontwikkeld en wordt per type uitgebreid rijdend gecontroleerd. Op de rollenbank (vermogenstestbank) bestaat er ook de mogelijkheid een chip op maat te programmeren. Op de 4 wiel rollenbank wordt met behulp van diverse test- en meetapparatuur de software van de ECU al rijdend geoptimaliseerd. Op basis van deze meting wordt de chip afgestemd op uw specifieke motor en wordt het maximaal (veilig) haalbare vermogen uit uw motor gehaald.

Meerprijs tuning op maat stage 1: € 200,-. Inclusief vermogensmeting voor en na software aanpassing.

Vermogensgrafiek

Stage 1 Tuning

Chiptuning is het aanpassen van de originele software van het motormanagement. Het is de meest eenvoudige vorm van het tunen van de motor.

De motormanagementcomputer, ECU, berekent o.a. het ontstekingstijdstip, de inspuiting en bij turbo-motoren de turbodruk. Deze gegevens zijn opgeslagen in een chip/EPROM. Bij het tunen worden de gegevens (kenvelden) aangepast om bijvoorbeeld een hogere turbodruk te verkrijgen. Hierop worden de o.a. de brandstofhoeveelheid en het ontstekingstijdstip geoptimaliseerd. Hierdoor ontstaat een hoger koppel en vermogen. Het aangepaste programma wordt opnieuw opgeslagen in de ECU. Het programmeren kan door het vervangen van de chip/EPROM of het overschrijven van de chip, bijvoorbeeld d.m.v. OBD-tuning.

Chip tuning op maat

Alle software tuning is op standaard auto’s ontwikkeld en wordt per type uitgebreid rijdend gecontroleerd. Op de rollenbank (vermogenstestbank) bestaat er ook de mogelijkheid een chip op maat te programmeren. Op de 4 wiel rollenbank wordt met behulp van diverse test- en meetapparatuur de software van de ECU al rijdend geoptimaliseerd. Op basis van deze meting wordt de chip afgestemd op uw specifieke motor en wordt het maximaal (veilig) haalbare vermogen uit uw motor gehaald.

Meerprijs tuning op maat stage 1: € 200,-. Inclusief vermogensmeting voor en na software aanpassing.

Vermogensgrafiek