Quattra Tuning is specialist in custom (chip) tuning voor VAG auto’s, met name Volkswagen, Audi, Seat, Skoda en Porsche. Door het op maat aanpassen van de motorsoftware krijgt de motor meer koppel en vermogen. Wij leveren géén universele software, maar uitsluitend een 'chip op maat'.

 

Chiptuning is het aanpassen van de originele software van het motormanagement. Dit is de meest voorkomende manier van motor tuning.

Lees meer...

De Quattra tuning werkplaats is ingericht met hefbruggen en gereedschap om de benodigde mechanische aanpassingen voor stage 2 , 3 en 4 te kunnen uitvoeren.

Lees meer...

Quattra tuning heeft de beschikking over een state-of-the-art Superflow 880E AWD Chassis Dyno. Deze 4WD-rollenbank wordt gebruikt voor tuning op maat en de software van onze tuningsstages.

Lees meer...

De Quattra Tuning Methode

Meer dan alleen chiptuning

Quattra Tuning hanteert allerlei manieren waarop het vermogen van uw motor kan worden verhoogd. Naast chiptuning zijn er namelijk nog vele andere mogelijkheden voor de optimalisatie van uw motor.

Chiptuning

Originele software via OBD of direct in ECU, motormanagement aanpassen.

Rollenbank

Vermogensbank, originele vermogensmeting.  Maatwerk aanpassingen, diagnose en tuning resultaat meeting. Meerdere stage tuning mogelijk. 

EPM tuning

Engine Power Management. Het plaatsen van een vrij programmeerbare module. Met deze in en uit te bouwen module kan de auto direct weer origineel gemaakt worden en is de tuning niet meer zichtbaar.

EGR en start correctie

Diverse VAG TDI motoren slaan traag aan wanneer deze in warme bedrijfs toestand zijn. Hiervoor is software update startcorrectie ontwikkeld. Met deze modificatie slaan de TDI motoren een stuk sneller aan bij starten met een warme motor.

Tegelijkertijd kan de EGR-klep in de software dicht gezet worden (dit voorkomt slecht lopen, inhouden, hoog brandstof verbruik en vervuiling van o.a. het inlaatspruitstuk door hergebruik van uitlaatgassen). Na deze software aanpassing is het ook mogelijk om een plaatje tussen de EGR pijp te plaatsen, zonder dat dit storing geeft in het motormanagement.

  • Kosten voor EGR en startcorrectie zonder tuning: € 125,- incl. btw (voor wagens t/m 2008)
  • Kosten voor EGR en startcorrectie zonder tuning: € 250,- incl. btw (voor wagens vanaf 2008) (Bij chiptuning kunnen deze modificaties standaard meegenomen worden in de software modificaties).

* EGR en startcorrectie kunnen alleen worden uitgevoerd op wagens die nog in het bezit zijn van originele software of op chiptuning van Quattra Tuning.

* Bij de 1.2 TDI BJ 2009> BlueMotion, Ecomotive, Greenline kunnen deze EGR wijzigingen NIET worden uitgevoerd